FANDOM

De entree Edit

Toen onze helden 's ochtends wakker werden, bleek Ameiko verdwenen uit de Roestige Draak. Haar huishoudster Bettana had een briefje gevonden in een taal die niet te lezen bleek. De geleerde Brodert Kwink wist hem te ontcijferen en onze vrienden spoedden zich naar de glasfabriek van Lonjiku Kaijitsu. Ameiko's halfbroer Tsuto had daar in het geniep met haar afgesproken. Eenmaal aangekomen werden de machtige helden besprongen door een licht vijandige dorpeling en een duivelse deur. Na een bloedstollende schermutseling wisten zij zich naar binnen te vechten.

In de fabriek Edit

De hele fabriek werd uitgekamd door de grondige helden. In de grote hal vonden zij een groep gobelijnen. Een hoop gesmijt met gesmolten glas, gestold glas, gobelijnen en zuur later konden zij afdalen naar de kelder.

Aldaar troffen zij Tsuto. De heroïsche confrontatie eindigde in een klinkende overwinning voor de goeieriken. Tsuto zit nu gevangen in het fort van Zandhoek en Ameiko werd bewusteloos, maar levend, gevonden in één van de kelderruimtes. Ook werd er een tunnel vanuit (of naar?) de kelder aangetroffen, maar uit voorzichtigheid, mogelijk voorzienigheid, werd die niet verder verkend.