FANDOM

Pantakhan is een Shoanti monnik afkomstig van het Storval Plateau. Hij is één van de laatste overlevenden van zijn stam, de Sklar-Quah. Zij werden door de Chelaxian Empire opgejaagd en uiteindelijk in een sindsdien beroemd geworden slag in de val gelokt en (op enkelen na) uitgemoord. Sindsdien zwerven de overlevenden rond door het land, op zoek naar een manier om hun oude clan weer in ere te herstellen, of een nieuw doel in het leven.

Pantakhan is één van de Vrienden van Onord. Als zodanig was hij in zijn omzwervingen in Zandhoek terecht gekomen, in een herberg genaamd 'Het Witte Hert'. Hier ontmoette hij een aantal onbekenden. Pantakhan voelde instinctief aan dat zij, net als hijzelf, zoekende waren naar iets of iemand. Door een samenloop van omstandigheden werd Pantakhan gedwongen samen met de groep een aanval op het stadje af te slaan. Dit ging goed, en de monnik kreeg het idee dat het geen louter toeval was dat de groep samen had gebracht. Aldus besloot hij voor de time being onderdeel van de groep uit te blijven maken.