FANDOM

Onord is een dwerg, woonachtig in Zandhoek. Het is een vriendelijke dwerg, en hij is een graag geziene gast in alle legale en illegale kroegen, herbergen en andere etablissementen die het kleine plaatsje rijk is. In de avonduren is hij, bijna zonder uitzondering, dronken aan een kroegentocht bezig door de stad. Zijn vrolijke gelal wordt door de meeste mensen meteen herkend. Zijn favoriete drankholen zijn herberg Het Witte Hert en herberg De Roestige Draak. Ameiko Kaijitsu, de uitbaatster van de Draak, doet vaak niet zo moeilijk als hij geen geld (meer) bij zich heeft om zijn alcoholische versnaperingen te betalen. Het is niet duidelijk waar Onord precies woont en waar hij zijn geld vandaan haalt om zijn dranklust te bekostigen, aangezien niemand hem ooit aan het werk heeft gezien.

Onord wordt over het algemeen gezien als de katalysator die een groep avonturiers van uiteenlopend plumage bijeen bracht in de herberg 'Het Witte Hert'. Deze groep zou zich later 'De Vrienden van Onord' noemen.