FANDOM

JeugdEdit

Horsa, zoon van Hengist Bedezoon en Edilia Boenzer, is geboren en opgegroeid in Zandhoek. Zijn moeder overleed toen hij nog maar twee jaar was. Zijn vader - een jager en pelshandelaar - en hij groeiden vervolgens erg naar elkaar toe. Al vanaf zijn tiende ging Horsa mee op jacht in het Tekenwoud naar wilde zwijnen en herten. Toen Horsa achttien jaar was overleed zijn vader bij een aanval van een vuurpelspoema.

Horsa

De jager Horsa Hengistzoon

Vertrek uit Zandhoek Edit

Horsa, net volwassen, maar een wees, voelde zich altijd meer op zijn gemak in de bossen dan in de stad. De jonge jager bleef na het overlijden van zijn vader nog twee jaar in Zandhoek wonen, maar verkocht toen, niet tot veler verassing, zijn ouderlijk huis, kocht een ezel en trok de bossen in. Met zijn ezel woont hij nu drie jaar in het Tekenwoud, maar regelmatig komt hij nog wel terug naar Zandhoek, om handel te drijven, voorraden in te slaan en enkele oude vrienden te ontmoeten.

Religie Edit

Horsa is niet erg vroom, maar hij betoont een gezond respect voor de goden Desna, Erastil en Gozreh.

De moeilijkheden in Zandhoek Edit

Bij de goblinaanval tijdens het Zwaluwstaartfestival speelde Horsa een belangrijke rol bij het terugslaan van de aanvallers en het achterhalen van de achtergrond ervan. Een dankbare burgemeester Deverin bood hem de positie van Sheriff aan, na het vermeende verraad van Hemschlot. Horsa accepteerde dit aanbod en vestigde zich daarmee weer in het stadje.