FANDOM

Lampenolie!!!! Edit

De helden hebben een afspraak staan: Tijl Dreteler heeft iedereen uitgenodigd voor een lekker avondje zuipen. In aantocht naar zijn schitterende villa komen de avonturiers een extreem belangrijke lead tegen: een lantaarnontsteker liet zich ontvallen - nadat Kanuni overigens hem wel 1 goudstuk had gegeven - dat de prijs van lampolie opvallend laag is. Misschien wil men daarom later nog langs bij de lampolie-handelaar Licht.

Party Mansion / Broer Edit

Aangekomen bij Tijl - waar ze overigens kleine Bertje het gras netjes zien vijlen - doet Martin de deur voor ze open. Onze helden hebben een delicatesse meegenomen voor Tijl: ossenballen, ook wel olijven genoemd.

Tijl waardeert het gebaar en eet dan ook van de delicatessen met genoegen. Ook Tinus ariveert op locatie. Wat daarop volgt is een schaamteloos drinkgelag. Ofuk'N stelt daarom al voor een goddelijk potje Doen, Durven of de Waarheid te doen. Pharasma kijkt daarbij goedkeurend toe of iedereen wel de waarheid speelt, liegen blijkt onmogelijk te zijn!

Hier komen een aantal uitkomsten uit:

- Ofuk'N was ooit een prins.

- Martin heeft wel eens een gay experience gehad

- Tinus is erg verdrietig omdat hij het gevoel heeft dat zijn broer in de problemen is gekomen en verdwenen vanwege zijn weinig assertieve houding

- Tijl blijkt de troonopvolger van Riedelpoort geweest te zijn, voordat zijn vader is verjaagd. De gestolen kroon van eerder was daarom ook van grote persoonlijke waarde voor hem.

- Martin speelt waardeloos piano.

- De ontvoerder van vrouwe Kaddren slaapt in het Ambassadeurs Hotel.

Stappen en Dysenterie Edit

Na een kort maar krachtige meeting gaat de groep er weer vandoor; ze gaan nog even stappen. Al snel komen ze in de Zompige Spons terecht. Daar probeert Ofuk'N nog wat informatie te onttrekken over smokkelen, maar veel boeiends komt er niet uit. Het is wel gezellig: de vrouwen zijn dorstig en de mannen melig.

De volgende dag staat men met goede moed op: tijd om die tunnel van een paar dagen geleden anders eens in te gaan! Alleen Ofuk'n voelt zich kut: hij is niet alleen katerig maar hij blijkt ook - na een bezoekje aan de alchemist - dysenterie te hebben. Hij besluit daarom in bed te gaan liggen, terwijl de rest bij de Noordtunnel verzamelt. In bed krijgt hij echter spijt - twee dagen lang zichzelf verzorgen lijkt hem saai en doelloos - en hij gaat alsnog de rest zoeken. In alle onduidelijkheid heeft hij helaas verkeerd waar hij heen moet: hij gaat op zoek naar de niet bestaande westerpoort.

Twee uur later dan afgesproken voegt Ofuk'n zich dan toch bij de groep en duiken ze de tunnel in. En wie komen ze daar tegen? Die bloedhondklootzaakgnoom Qualisar. Ze nakken hem en nemen hem gevangen. En Kaddrion giet de fles sterke Korvosiaanse graanalcohol die onze helden van Onord hebben gekregen leeg in zijn kleine gnomenmondje. Einde.