FANDOM

Via een gat naar buitenEdit

Nadat Stalwart knock-out is geschoten door een ferme pijl keert plosteling de monnik Pantakhan terug bij de groep. Hij vertelt dat hij gevangen was genomen door drie vreemdelingen, die hem eerst blinddoeken en vervolgens in een hutje buiten de stad hebben mishandeld en ondervraagd over zijn familie. Uiteindelijk wist hij hen te ontkomen en is hij zijn vrienden achterna gegaan. Na dit verhaal besluiten onze helden om de trap vrij te maken en te kijken wat er zich bovengronds zou kunnen bevinden. Zou het leiden naar een epische ruimte? Yan groef met hulp van anderen en zijn schovel een route naar boven. Tegen verwachting in kwamen ze aan bij het welbekende blauwgesteende huis in de Ratstraat van Zandhoek. Na deze toch wel lichte anti-climax besluiten Yan, Pantakhan en Horsa om de bewusteloze schurk Stalwart af te leveren bij het fort. Hier treffen ze sheriff Belor Hemschlot aan, die net met zijn wachters terug is gekeerd uit Magnimar. Zij brengen de sheriff op de hoogte van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen en gooien Stalwart in de cel. Tegelijkertijd bezoeken Ofuk'n en Kaddrion de alchemist Nisk Tander om de behekste oorbel op te halen.